نوشته شده توسط : rf

در سفری اعلام نشده

وزیر دفاع روسیه وارد تهران شد/ دیدار با روحانی تا دقایقی دیگر

وزیر دفاع روسیه

وزیر دفاع روسیه در سفری اعلام نشده دقایقی پیش وارد تهران شده و قرار است با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه وراد تهران شده  و قرار است تا ساعتی دیگر با روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در پاستور دیدار و گفت‌وگو کند.

چهارشنبه هفته گذشته بود که خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از منابع آگاه در این کشور اعلام کرد روسیه نخستین بخشی از سامانه دفاع موشکی اس - 300 را روز پنجشنبه 29 بهمن به ایران ارسال خواهد کرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز سه شنبه هفته پیش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

پوتین در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید، با ابراز خرسندی از گسترش و تعمیق همکاری دفاعی و امنیتی بین تهران و مسکو، آن را امری طبیعی و اجتناب ناپذیر در جهت منافع دو کشور عنوان کرد و بر استمرار آن در چارچوب توافق‌های انجام شده تاکید کرد.



:: برچسب‌ها: ایران ، روسیه ، وزیر دفاع ، دیدار ، روحانی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سپاه در روزهای آینده رزمایش موشکی برگزار می کند

سیاست > نظامی - رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی در اسفندماه امسال، گفت: رزمایش موشکی ترکیبی از آزمایش انواع موشک‌هاست که با هدف آموزش، پژوهش، ارزیابی زمانی، شناسایی محصول جدید و تحویل کالا صورت می‌گیرد.
 

سردار سرلشگر فیروزآبادی در حاشیه اولین جلسه شورای هماهنگی سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در جمع خبرنگاران،‌اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری رزمایش‌های موشکی تست سلاح‌ها و مواد صنعتی تولید شده است که هر چند ماه یک بار باید بررسی شود. همچنین وزارت دفاع دو دسته آزمایش یکی در مراحل ساخت و یکی زمان تحویل سلاح‌های انجام می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، گفت: این رزمایش نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و زنده بودن نیروهای مسلح است و میزان توان نیروهای مسلح را به دشمنان نشان می‌دهد.



:: برچسب‌ها: برنامه موشکی ایران ، سپاه پاسداران ,
:: بازدید از این مطلب : 93
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
هافینگتون پست گزارش داد:
مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
وزیر امور خارجه روسیه در تبیین سیاست های روسیه برای خاورمیانه کاملا شفاف عمل خواهد کرد و بعید است که کشور های عربی در این جلسه با اولویت های کشورهای خودشان موجه شوند.
 
ایران و روسیه مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست
 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی با عنوان "مسکو خطاب به کشور های عربی: ایران متحد اصلی ماست" نوشت: قرار است دیدار کشور های عربی و روسیه در حد و اندازه وزرات خانه ها در هفته آینده در مسکو انجام پذیرد و این در حالی است که رقابت و اختلاف سختی در سوریه به خاطر کشور ترکیه و عربستان وجود دارد.

هافینگتون پست افزود: وزیر امور خارجه روسیه در تبیین سیاست های روسیه برای خاورمیانه کاملا شفاف عمل خواهد کرد و بعید است که کشور های عربی در این جلسه با اولویت های کشورهای خودشان موجه شوند.

 این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به حضور داعش در سوریه نوشت: لاوروف در این نشست لحن خود را تنها به این خاطر که میزبان است نرم نخواهد کرد بلکه به این خاطر که این نشست آینده سیاست های مسکو در خاورمیانه را نیز روشن خواهد کرد، سیاست های اصلی که پوتین آنها را  تدوین کرده است را با صراحت بیان می کند. اگر وزرای کشورهای عربی منطقه همچنان معتقد هستند که احتمال تغییر در سیاست های روسیه وجود دارد احتمال اینکه این سیاست ها را محکوم کنند وجود دارد.

این روزها اما دیپلماسی روسیه معتقد است که راه هایی برای بهبود روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس علیرغم تنش بر سر سوریه وجود دارد، روسیه همچنین معتقد است که روابط ویژه ای با مصر دارد که بخش حیاتی اهدافش در خاورمیانه را محقق می کند. در همین حال، مسکو در نظر دارد که درگیری ها در حلب را به هر قیمتی پیروز شود. مسکو ائتلاف بین المللی مقابله با داعش در سوریه را جدی نمی گیرد.
   

این روزنامه افزود: روسیه همچنین میخواهد همه بدانند که روابطش با ایران تحت تاثیر هیچ اتفاقی نیست. بنابریان در برخورد با این روسیه شفاف، کشورهای حاشیه خلیج فارس در سفر به مسکو با خود چه همراه می برند؟ آیا تنها یک دستور کار عربی-روسی قرار است در این نشست طرح شود یا اینکه وزرای خارجه کشورهای حاشیه خلیج فارس تفاوت های خود را به همراه خود به پایتخت روسیه می برند و بدون رسیدن به هیچ دستاوردی این شهر را ترک می کنند؟



:: برچسب‌ها: ایران ، روسیه ، متحد ، کشورهای عربی ,
:: بازدید از این مطلب : 84
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

جان کری: امکان برقراری آتش‌بس در سوریه طی ساعات آتی

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به نتیجه‌بخش نبودن تداوم درگیری در سوریه اعلام کرد که امکان دارد تا ساعات آتی در این کشور آتش‌بس برقرار شود.
به گزارش نامه نیوز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که کسی نمی‌تواند در جنگ سوریه پیروز باشد.
 
شبکه خبری «العربیه» به نقل از کری گزارش داد که در سایه بمباران نیروهای دولتی سوریه نمی‌توان کمک‌های بشردوستانه را به دست افراد غیر نظامی رساند.
 
وی با این ادعا که دولت سوریه مسئول بحران آوارگان است خبر داد که «ائتلاف» به رهبری آمریکا قصد دارد در مصاف با داعش، جنگ را به سود خود به پایان رساند.
 
وزیر خارجه آمریکا ضمن طرح مجدد ادعاهای روند انتقال سیاسی در سوریه اعلام کرد که طی ساعات آتی می‌تواند در سوریه آتش‌بس برقرار شود.
 
جان کری با اشاره به لزوم آغاز روند سیاسی در سوریه بار دیگر مدعی شد که با حضور «بشار اسد» هیچ راه حلی در سوریه وجود ندارد.
 
وی همچنین تأکید کرد که به زودی «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهوری آمریکا و روسیه برای تکمیل توافق آتش‌بس با یکدیگر مذاکره خواهد کرد.
 
در همین راستا، نمایندگان روسیه و آمریکا چند روز پیش در ژنو با یکدیگر دیدار کردند و آنطور که روس‌ها بعداً گزارش دادند، طرفین با هم در خصوص آتش‌بس در سوریه و همکاری مشترک نظامی در این کشور، با یکدیگر مذاکره کردند.
 
«جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزرای خارجه دو کشور نیز با یکدیگر تلفنی مکالمه داشتند و برخی از منابع خبری به نقل از مقامات دولتی سوریه اعلام کردند که دو طرف نتوانسته‌اند بر سر مکانیسم اعمال آتش‌بس در سوریه به توافق برسند.
 
غربی‌ها، ترکیه و اعراب حاشیه جنوبی خلیج‌فارس اصرار دارند که توقف حملات هوایی روسیه به تروریست‌ها، به عنوان پیش‌‌شرط مذاکرات صلح پذیرفته شود؛ حملاتی که در شاهرگ حیاتی تروریست‌ها یعنی حلب، به مرحله‌ای سرنوشت‌ساز رسیده است؛ روسیه قبول نمی‌کند.
 
منبع: فارس


:: برچسب‌ها: جان کری ، سوریه ، آتش بس ,
:: بازدید از این مطلب : 129
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

تحویل S300 به ایران به تعویق افتاد / روسیه باز زیر قولش زد؟

الحیات نوشت: مسکو تحویل سامانه پیشرفته موشکی اس ٣٠٠ به تهران را بار دیگر به تعویق انداخت و علت آن را ادامه اختلافاتی عنوان کرد که همچنان مانع از اجرای بندهای قرارداد می شوند.
به گزارش نامه نیوز، پس از گذشت ٢٤ ساعت از اعلام آغاز اجرای قرارداد و امادگی برای ارسال محموله نخست این سامانه موشکی، دیروز وزیر دفاع روسیه، ایران را با اعلام تعویق اجرای توافق و لغو مراسم ویژه این مناسبت غافل گیر کرد. قرار بود این مراسم در بندر آستاراخان با حضور ژنرال حسین دهقان وزیر دفاع ایران برگزار شود.
 
کرملین بر اجرای قرارداد تاکید کرد. دمیتری بسکوف سخنگوی کرملین گفت" صحبت از تحویل این سامانه موشکی به تهران همچنان زود است. وی اشاره کرد دفتر ریاست جمهوری روسیه " هنوز نمی تواند زمان تحویل را به علت نکات حل نشده تعیین کند از جمله مشکل پرداخت بهای قرارداد است که هنوز به صورت نهایی پرداخت نشده است."
 
خبرگزاری رسمی روسیه "اسپوتنیک" از منابع اگاه روسی روز چهارشنبه نقل کرد مسکو محموله نخست این موشک ها را از طریق بندر آستاراخان واقع در دریای خزر ارسال خواهد کرد و اشاره کرد [سردار] دهقان در مراسم به راه افتادن کشتی حامل این سامانه،جشن ویژه ای به همین مناسبت، شرکت خواهد کرد.همچنین این خبرگزاری از ژنرال مصطفی یزدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران نقل کرد این تحول تقویت بیشتر روابط نظامی با روسیه را ممکن می سازد."
 
در این راستا، ژنرال محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران هشدار داد کشورش" در منطقه ای ناآرام قرار دارد" و با برشمردن مرزهای عراق، پاکستان و افغانستان گفت " در حدود ٦٠ درصد مرزهای کشورهای همسایه از کنترل دولت هایشان خارج هستند و در دست عناصر تروریستی قرار دارند".
 
وی اشاره کرد یگان نیروهای ویژه صابرین و سایر یگان های نیروی زمینی برای متوقف کردن تعدی به حرم سیده زینب در سوریه و نیز حرم اهل بیت درعراق به منطقه رفتند و در انجا شهید دادیم". او افزود:" شهدای ما هزاران کیلومتر مسافت را خارج از مرزها برای مقابله با دشمنان اهل بیت طی کردند. و اگر با دشمنان در انجا مقابله نمی کردند باید با انان در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب کشور مقابله می کردیم."
 
در بروکسل دادگاه داوری اروپا اعلام کرد دارایی های بانک ملت ایران نباید از سال ٢٠١٠ بلوکه می شد و بدین طریق درخواست تجدید نظر در حکم قبلی خود از سوی شورای اروپا را رد کرد.
 
شورای اروپا دارایی های موسسات مالی ایرانی را از سال ٢٠١٠ پس از تشدید تحریم ها علیه تهران به علت برنامه هسته ای اش مسدود کرده بود. در مورد قضیه بانک ملت شورا اعتقاد داشت این بانک در اقدامی که منجر به حمایت و تسهیل برنامه هسته ای و موشکی ایران شده مشارکت داشته است.
 
دادگاه داوری اروپا اعتراض بانک ملت را در سال ٢٠١٣ پذیرفت بنابراین شورای اروپا از دادگاه اروپا درخواست تجدید نظر کرد.  
 
در حکم دادگاه آمده است:" با توجه به باطل شدن تمام تدابیر مربوط به بانک ملت، نباید دارایی های این بانک در فاصله تاریخ میان ٢٦ ژوئیه ٢٠١٠ (زمان اولین تدابیر برای بلوکه کردن) و ١٦ ژانویه ٢٠١٦ (زمان لغو بلوکه) بلوکه می شد.
 
منبع: تیک


:: برچسب‌ها: ایران ، موشک ، روسیه ,
:: بازدید از این مطلب : 80
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

واکسنی برای مقابله با ایدز با 90% احتمال موفقیت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این روزها خبرهای جالبی از پزشکان اسپانیایی می شنویم، اما این یکی مطمئنا بهترین آنهاست: احتمال تولید واکسنی برای مقابله با ایدز. این واکسن در فاز اول تحقیقات انسانی خود 90% موفق بوده و امید زیادی را در میان پژوهشگران برای ساخت نهایی یک واکسن علیه ایدز بوجود آورده است. 

 

گروهی به سرپرستی دکتر ماریانو استباندر مرکز ملی بیوتکنولوژی اسپانیا (زیرمجموعه انجمن ملی پژوهش اسپانیا ) از سال 1999 بر روی این ساخت این واکسن کار کرده اند. آنها از یک ویروس ضعیف شده به نام MVA-B که نوعی از واکسن اصلاح شده آنکارا (Modified Ankara Vaccinia) است برای ساخت این واکسن استفاده کرده اند. واکسن اصلاح شده آنکارا تاکنون مبنای ساخت انواع زیادی از واکسنهای ضد ویروس مانند واکسن آبله بوده است. 

 

حرف B در پایان نام این واکسن هم به HIV-B شایعترین زیرگونه ایدز در اروپا اشاره دارد. دکتر استفان و همکارانش چهار ژن از مجموعه ژنهای ویروس ایدز را به داخل توالی ژنی MVA وارد کردند و در سال 2008 آن را بر روی میمونها و موشها آزمایش کردند که فاز تحیقات حیوانی آن با موفقیت کامل همراه بود. 

 

در مرحله بعدی (فاز نخست انسانی) آنها تحقیق را بر روی 30 نفر داوطلب که تاکنون مواجهه ای با ویروس ایدز نداشته اند شروع کردند و واکسن را به 24 نفر از آنها تزریق کردند. 6 نفر دیگر دارونماهایی دریافت کردند و طبیعتا هیچ واکنشی هم در بدن آنها بر انگیخته نشد اما در 24 نفری که واکسن را دریافت کرده بودند، 90% آنها واکنش ایمنی خوبی در برابر ویروس ایدز از خود نشان دادند و 85% نیز این توانایی را حداقل تا یکسال بعد از تلقیح واکسن حفظ کردند. 

 

البته ما هم نمی دانیم که پژوهشگران این 90% و 85% را در تعداد 24 نفر چگونه حساب کرده اند، اما به نظر می رسد تعداد تقریبی متناظر با این درصدها به ترتیب 22 و 21 نفر باشد. هرچند این بررسی تنها برروی 30 نفر انجام شده و قبل از تولید تجاری واکسن باید فازهای 2 و 3 تحقیقات انسانی نیز با موفقیت به اتمام برسند. (مراحلی که در آنها تنها واکنش ایمنی سنجیده نمیشود و داوطلبین با ویروس ایدز حقیقی مواجه خواهند شد) 

 

اما نتایجی که تاکنون به دست آمده است این امید را بوجود می آورد که فازهای بعدی نیز به احتمال زیاد با موفقیت طی خواهند شد و در اینصورت این بیماری نابفرمان هم روزی واقعا (و نه فقط در تبلیغات رسانه ای) تحت کنترل در خواهد آمد.

 



:: برچسب‌ها: واکسن، ایدز، موفقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 79
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

ناسا اینترنت لیزری را آزمایش می کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حالا که پای بشر بیشتر و بیشتر به سوی فضا باز می شود ناسا به فکر تامین اینترنت پرسرعت فضا هم افتاده و در حال آزمایش اینترنت ۱۰۰ مگابیتی است که از طریق لیزر کار انتقال اطلاعات را انجام می دهد. 

این سیستم جدید طی چند سال آینده تحت آزمایش قرار میگیرد و قرار است که اینترنت پر سرعت را به دورترین نقاط کهشکان راه شیری برساند. 

 

محققین ناسا می گویند در حال حاضر برای انتقال اطلاعات با امواج رادیویی فعلی حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد تا تصاویر از مریخ به زمین برسند. اما با سیستم جدید لیزری این انتقال اطلاعات در کمتر از ۵ دقیقه انجام می شود. سیستم جدید از تعدادی تلسکوپ مخصوص، لیزر، آینه ها و ابزارهای محاسباتی ویژه استفاده می کند و ایستگاه های مخصوص دریافت این امواج در نقاط مختلف زمین برپا خواهد شد. 

 

ناسا امیدوار است سیستم ارتباطی جدید بتواند به بهبود ارتباط بین فضانوردان و زمین و همچنین کنترل ربات های مریخ نورد کمک زیادی بکند و در عین حال این یک زیرساخت ارتباطی مهم برای برقراری تماس از فواصل بسیار دور به حساب می آید. احتمالا شما هم از وضعیت اینترنت فضانوردان خبر دارید؟ از طرف دیگر اینترنت لیزری اگر در عمل کارکرد مناسبی داشته باشد می تواند جایگزین اینترنت های ماهواره ای فعلی بشود که در حال حاضر زیاد هم پرسرعت به حساب نمی آیند.



:: برچسب‌ها: ناسا، اینترنت لیزری، ربات های مریخ ,
:: بازدید از این مطلب : 271
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

لپ تاپ زندگی

مفهوم lifebook به معنی ادغام چند دستکاه قابل حمل به صورت یک پارچه وتبدیل آنها به یک کامپیوتر است که شرکت فوجیتسو (fujitsu) مثل تمام زمینه های دیگر از پیشگامان این طرح نیز بوده و لپ تاپی با این ویژگی عرضه کرده است.
 
این لپ تاپ که مبنی بر قالبی است که قطعاتی مثل کی بورد ، صفحه لمسی، DVD، باطری و … به صورت مجزا در آن جا می خورد به عنوان یک رابط شبکه های اجتماعی عمل می کند و سپس با جدا کردن هر قطعه شما یک وسیله جدا خواهید داشت که به تنهایی کاربرد خاص خود را دارد. به طور مثال قطعه ای در این لپ تاپ استفاده شده که از نظر سخت افزاری برای این لپ تاپ صفحه لمسی و مودم می باشد که شما میتونید اونو جدا کنید و به عنوان تلفن همراه استفاده کنید.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: برچسب‌ها: لپ تاپ زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 233
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

کنترل تلفن همراه با حلقه مغناطیسی

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net

این روزها تلفن های هوشمند با سیستم عامل های دوست داشتنی شان انجام کارهای زیادی را با گوشی تلفن همراه ممکن می کنند. اما برای انجام هر کاری ناچار هستیم که دست را در جیب و یا کیف ببریم و گوشی را در دست بگیریم.

 

طراحان شرکت نوکیا قصد دارند با کمک یک حلقه مغناطیسی به نام Nenya نیاز به گرفتن گوشی در دست را هم تا جای ممکن کم کنند. ظاهر این حلقه همانند دیگر حلقه های تزئینی و زیبا است. اما در واقع این یک آهنربای بسیار قوی است که با چرخاندن آن دور انگشت دست می توان عملکرد تلفن همراه را کنترل کرد.

 

تنها کافی است که کاربر این حلقه را به دست کند. اگر این حلقه در جهت و محور های مختلف چرخانده شود باعث تغییر شدت میدان مغناطیسی در اطراف آن می شود. تغییرات این شدت میدان مغناطیسی به یک دستبند که به مچ دست کاربر بسته می شود ارسال می شود. این دستبند نیز از طریق بلوتوث با گوشی موبایل که احتمالا در جیب و یا کیف کاربر است در ارتباط است.

 

طراحان توانسته اند 8 وضعیت چرخش را برای حلقه دور انگشت دست تعریف کنند. برای مثال اغلب افراد دوست دارند حلقه را 45 درجه دور انگشت بچرخانند. هر یک از این حالات تعریف کننده وضعیتی برای استفاده از امکانات تلفن است که سیگنال مورد نظر از طریق سنسور و بلوتوث به گوشی ارسال می شود. تصورش را بکنید. تنها با چرخش حلقه می توان موسیقی پخش کرد یا صدا را کم و زیاد نمود.

 

جالب آنجاست که این حلقه می تواند در هر یک از انگشتان دو دست قرار گیرد و مهم نیست که دستبند به کدام مچ دست کاربر بسته شده باشد. البته این طرح هنوز مشکلات مختلفی را در مقابلش دارد. مچ بندی که مجبور به پوشیدنش هستیم فعلا بزرگ و زشت است و باید روی آن کار بشود. خود میدان مغناطیسی حلقه هم ممکن است دردسر ساز بشود و در مکان های مختلف این امکان وجود دارد که اشیای فلزی کوچک را به طرف ما جذب کند. اما در هر صورت این ایده می تواند آینده دل انگیزی برای اسمارت فون ها و کاربرانش باشد و امیدواریم در آینده حلقه ها هم به عنوان وسیله های جانبی تلفن های هوشمند به فروش برسند.



:: برچسب‌ها: حلقه مغناطیسی، کنترل، تلفن همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 129
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی:

مجلسی که مرعوب آمریکا باشد مملکت را بدبخت خواهدکرد

دشمن با یک برنامه‌ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی‌شده خود است بنابراین باید ملت به‌عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.

تاریخ انتشار : 28 بهمن 1394

مجلسی که مرعوب آمریکا باشد مملکت را بدبخت خواهدکرد

 

دیدبان: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات ۷ اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به ۲۲ بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، با تشکر صمیمانه از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کردند: این افزایش حضور نشان دهنده آن است که برغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن و یا کمرنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت بوجود نیامده است.

ایشان سپس به موضوع انتخابات ۷ اسفند اشاره کردند و تأکید کردند: دشمن با یک برنامه ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مقدمه که پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست امریکا و رژیم صهیونیستی از ایران، بزرگترین تحقیر برای آنها بود و در طول ۳۷ سال گذشته از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده اند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود که تلاشهایی را هم انجام دادند اما چون مأیوس شدند، در سالهای اخیر، تمرکز خود را بر زیر سوال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: طراحی آنها برای انتخابات ۷ اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسوال بردن تصمیم های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که امریکاییها از ابتدای پیروزی انقلاب، به شدت با آن مخالف بودند.

ایشان با تأکید بر اینکه نتیجه زیر سوال بردن تصمیم های شورای نگهبان، القای غیرقانونی بودن انتخابات است، خاطرنشان کردند: هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلأ قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن همصدایی می کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبتهای خود نیستند و نمی توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.

ایشان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است، به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و افزودند: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدفها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و امریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به کلام امام (ره) که مجلس را در رأس امور می دانستند، گفتند: این در رأس امور بودن به معنای سلسله مراتب اجرایی نیست بلکه تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس از لحاظ تعیین مسیر و جهت گیری حرکت کشور است.

ایشان در ادامه به اهمیت اساسی و بنیادین مجلس خبرگان در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تمرکز دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات، همین موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود.

رهبر انقلاب بار دیگر ملت ایران را به حضور همه جانبه در انتخابات و دفاع از نظام اسلامی و استقلال و عزت ملی فراخواندند و با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر جبهه بی‌پروا و خطرناکِ مقابل ملت ایران که تحت نفوذ و سلطه شبکه صهیونیستی قرار دارد، افزودند: سیاستهای امریکا و بسیاری از دولتهای اروپایی، تحت سلطه این شبکه است و عملکرد امریکاییها در قضیه هسته ای نیز باید در این چارچوب ارزیابی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: بعد از جریان طولانی مذاکرات و سپس توافق هسته ای بار دیگر، یک مسئول امریکایی، در روزهای اخیر گفته است، کاری می کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت حضور در ایران را نداشته باشند!

ایشان با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات نشان دهنده عمق دشمنی امریکا با ملت ایران است، افزودند: یکی از اهداف کسانی که در دو سال اخیر بدنبال مذاکرات هسته ای بودند و انصافاً نیز زحمت کشیدند، گشایش اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی بود اما امریکاییها اکنون جلوی همین موضوع را هم می خواهند بگیرند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اینکه بارها گفته شد که امریکاییها غیرقابل اعتمادند، معنایش همین است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اعتراض سیاستمداران امریکایی به شعار «مرگ بر امریکا» در راهپیمایی ها، خاطرنشان کردند: وقتی شما اینگونه عمل می کنید و گذشته و امروز شما حاکی از دشمنی بدون پرده پوشی است، انتظار دارید ملت ایران چه پاسخی به شما بدهند؟

ایشان افزودند: البته آنها در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند و سخنان خوش می گویند که این‌گونه رفتارها مربوط به دیدارهای دیپلماسی و خصوصی است و تأثیری در واقعیت ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: واقعیت آن است که بعد از مذاکرات طولانی و بستن قرارداد و تمام شدن قضایا، حالا می گویند نمی گذاریم و صراحتاً تهدید به تحریم جدید می کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این، واقعیتِ امریکا است و در مقابل این دشمن، نمی توان چشم خود را بست و حمل بر صحت کرد.

ایشان خطاب به مردم گفتند: ملت عزیز ایران، طرف مقابل شما یک چنین عنصری است، بنابراین باید بیدار و هوشیار باشید.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: راه حل مشکلات کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه های ایمانی در جامعه، بکارگرفتن جوانان پرانگیزه و مؤمن و تقویت درونی کشور در ایمان،  اقتصاد، علم و دستگاههای مدیریتی.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد و یکپارچگی و یک صدایی مردم در دفاع از انقلاب و اصول و آرمانهای آن، گفتند: مسئولان که علاقمند به سرنوشت کشور هستند نیز باید کارها را برای رضایت خدا و برای مردم انجام دهند و به نیروها و توان داخلی اعتماد کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور کشور نیست، افزودند: اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است یعنی اگر اقتصاد ملی از درون نجوشد، به جایی نخواهد رسید.

ایشان تعامل اقتصادی با کشورهای دنیا را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: البته این تعامل باید هوشمندانه و نتیجه آن درون زایی اقتصاد باشد و رسیدن به این هدف هم جز با ایستادگی مردم و حرکت آگاهانه مسئولان میسر نیست.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: به فضل الهی جوانان کشور، روزی را خواهند دید که امریکا و حتی بزرگتر از امریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با تاکید برغیرت دینی آذربایجانی‌ها در مقاطع حساس، گفت: قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب عظیم اسلامی و نشانگر بصیرت مردم ولایتمدار آذربایجان است.

امام جمعه تبریزمشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوی جمهوری اسلامی خواند وافزود: مردم آگاه آذربایجان همگام با سایر مردم ایران در هفتم اسفندماه با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه ای باشکوه و ماندگار می آفرینند.



:: برچسب‌ها: مجلس، مرعوب آمریکا، مملکت، بدبخت، لزوم اتحاد و یکپارچگی ,
:: بازدید از این مطلب : 92
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 بهمن 1394 | نظرات ()