نوشته شده توسط : rf
 
 عمده فعالیت‌های واحد 8200 یگان سایبری امنیتی است و در همین راستا فعالیت‌های ضدامنیتی خود را علیه ایران در ماه‌های اخیر افزایش داده است. برای درک بهتر موضوع به تاریخچه و اهداف تشکیل واحد 8200 اشاره می‌کنیم.
پیش از تشکیل یگان 8200، واحد 848 «امان» بدون نقص به کار خود ادامه می‌دهد و سردمداران این رژیم نگاهی خوشبینانه به عملکرد یگان سایبری خود دارند، لذا در سال 1969 واحدهای ساخت تجهیزات شنود امان، واحد شناسایی ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل و یک واحد عملیات ویژه، ارگان جدیدی به نام واحد عملیات ویژه سیگنالی در کنار واحد 848 در امان را تشکیل می‌دهند و از این تاریخ تا زمان تشکیل رسمی یگان 8200، امان دارای دو سازمان جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی می‌شود.
بیشتر بخوانید:
 
http://javaninews.ir/%d8%ae%db%8c%d8 
 


:: برچسب‌ها: رژیم صهیونیستی, فلسطین, نفوذ سایبری, واحد 848  ,
:: بازدید از این مطلب : 73
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
 قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع)در اطلاعیه‌ای به گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی هشدار داد، هیچ کجای جهان برای آنان امن نخواهد بود.
 
قرارگاه حمزه سید الشهدا علیه السلام نیروی زمینی سپاه در این اطلاعیه ضمن تشریح جزئیات درگیری مرزبانان کشورمان با اشرار مسلح در مرز پیرانشهر به گروهک‌های معاند هشدار داد.
 
در این اطلاعیه آمده است: به دنبال نفوذ یک تیم ۱۴ نفره از گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب به منطقه مرزی تمرچین پیرانشهر نیرو‌های غیور مرزبانی هنگ مرزی پیرانشهر پس از رصد اطلاعاتی و شناسایی مسیر تردد با اجرای کمین در ساعت ۱:۳۰ بامداد مورخه ۹۷/۴/۳ در نقطه صفر مرزی با تیم مذکور درگیر و آن را منهدم کردند.
 
در این درگیری ۴ تن از تروریست‌ها کشته و مجروح شده اند که جنازه‌ی یکی از معدومین در صحنه درگیری باقی مانده است.
 
اقلام، تجهیزات و آثار به جامانده از تیم تروریستی بیانگر واردشدن تلفات سنگین بر این تیم می‌باشد.
 
همچنین در این درگیری ستوان دوم مرزبان سید علی هاشمی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و یک نفر از سربازان نیز مجروح شده است.
 
 


:: برچسب‌ها: سیاسی علمی , نیروی زمینی سپاه , اشرار , پیرانشهر ,
:: بازدید از این مطلب : 79
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
 امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از نامگذاری جدیدترین ناوشکن ساخته شده برای نداجا به نام «دنا» خبر داد و گفت: این ناوشکن که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده، بزودی به ناوگان دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور ملحق خواهد شد.
 
وی جزئیات بیشتری از مشخصات و ویژگی‌های این ناوشکن اعلام نکرد ولی گفت که «دنا» جدیدترین شناور ساخته شده از کلاس موج است.
 
به گفته دریادار خانزادی، کار ساخت ناوشکن «سهند» نیز با انجام تست‌های دریایی رو به پایان بوده و تا پایان آذرماه سال جاری به همراه ناو «دنا» عملیاتی خواهد شد.
 


:: برچسب‌ها:  امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ا, ناوشکن, فاتح  ,
:: بازدید از این مطلب : 74
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
 مراسم تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید پایگاه شهید دوران نیروی هوایی ارتش با حضور فرماندهان و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری امروز شنبه 2 تیرماه برگزار شد و طی حکمی از سوی امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر خلبان اسماعیل لشکری به فرماندهی پایگاه شهید دوران منصوب شد.
 
در این مراسم فرمانده نیروی هوایی با قدردانی از تلاش‌های امیر خلبان محمدی فرمانده سابق پایگاه هوایی شهید دوران گفت: کسب عناوین متعددی که پایگاه شهید دوران در طول مدت فرماندهی امیر محمدی در سطوح مختلف نیروهای مسلح کسب کرده حاکی از موفقیت وی در مسئولیت محوله است.
 
گفتنی است امیر خلبان اسماعیل لشکری پیش از این فرماندهی پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر را بر عهده داشته است.
 


:: برچسب‌ها: ارتش, نیروی هوایی, امیر شاه صفی, پایگاه شهید دوران  ,
:: بازدید از این مطلب : 90
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
امیر  سرتیپ یوسف قربانی در نشست مشترک با فرمانده هوانیروز سپاه پاسداران که روز شنبه 2 تیرماه در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تاکید سلسله مراتب فرماندهی ارتش همایش هم افزایی و تعامل هوانیروز ارتش و سپاه را برگزار خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: هدف از این دیدار بررسی راه های  انتقال تجربیات هوانیروز ارتش و هم افزایی در حوزه بالگردی، آموزش، تعمیر و نگهداری، شبیه ساز بود.
 


:: برچسب‌ها: سیاسی علمی ,  ارتش, سپاه, امیر قربانی, هوانیروز  ,
:: بازدید از این مطلب : 89
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 
 با پاکسازی مناطق گسترده ای از صحرای سوریه (البادیه)، پایگاه اشغالگران آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق، به محاصره ارتش این کشور درآمد.
 
منابع میدانی امروز جمعه 1 تیر اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با پاکسازی مناطق مرزی با عراق از البوکمال تا التنف از باقیمانده های گروه تروریستی داعش، از همه طرف پایگاه اشغالگران آمریکایی را محاصره کردند.
 
ارتش سوریه در عملیاتی توانست منطقه ای با ابعاد 45 و 60 کیلومتر از بادیه سوریه تا مرز عراق را از باقیمانده های داعش پاکسازی کند.
 
این عملیات از هفت کیلومتری جنوب منطقه حمیمه و محورهای ایستگاه دوم و سوم پمپاژ نفت در بادیه سوریه آغاز و به پاکسازی مناطق گسترده ای در بادیه و نوار مرزی سوریه و عراق از البوکمال تا التنف منجر شد.
 
همچنین بیش از چهار هزار و 500 کیلومتر مربع از صحرای سوریه (البادیه) پس از عملیات گسترده ارتش این کشور در چند روز گذشته علیه گروه تروریستی داعش در حومه های دمشق، حمص و دیرالزور آزاد شد.
 
نیروهای آمریکایی در منطقه التنف واقع در مرز سوریه و عراق بدون موافقت دولت سوریه مستقر هستند و از باقیمانده های گروه تروریستی داعشی حمایت های لجستیکی و تسلیحاتی به عمل می آورند و زیر نظر نیروهای ویژه آمریکا برای آنها پایگاه های آموزشی تاسیس کرده اند به گونه ای که این مناطق ظرف چند ماه اخیر به منطقه آغاز عملیات تروریستی داعش برای حمله به شماری از مراکز و نقاط نظامی در منطقه البادیه سوریه تبدیل شده است.
 


:: برچسب‌ها:  تحولات منطقه, سوریه, گروههای تروریستی, داعش ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

    قدرت اطلاعاتی ایران مانع «رقص شمشیر» آمریکاست/ هکرهای ایرانی توان نفوذ در سیستم‌های آمریکایی را دارند

اندیشکده «رَند» می‌نویسد: قدرت ایران در محیط اطلاعاتی به عنوان بازدارنده‌ای قوی، غرب و آمریکا را وادار کرده تا پیش از «رقص شمشیر» مقابل تهران، عواقب این کار را با دقت بسنجند.
 
- امروزه جنگ نرم و نبرد اطلاعاتی یکی از ارکان اصلی قدرت هر کشوری محسوب می‌شود و بر خلاف گذشته که حکومت‌ها برای کشورگشایی به حمله نظامی روی می‌آوردند، اکنون دولت‌ها و حتی بازیگران غیردولتی برای مرزنَوَردی اقدام به انجام عملیات‌های اطلاعاتی می‌کنند. جنگ نرم نسبت به جنگ نظامی به مراتب کم‌هزینه‌تر و در عین حال مؤثرتر است و همین مسئله موجب شده تا قدرت‌های بزرگ برای پیش‌برد اهدافشان بیش‌تر به سوی جنگ غیرنظامی سوق پیدا کنند.


:: برچسب‌ها: آمریکا , اندیشکده , اندیشکده آمریکایی , اندیشکده رند ایر ,
:: بازدید از این مطلب : 69
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
امیر دریادار امیر رستگاری معاون صنایع دریایی وزارت دفاع صبح امروز شنبه 2 تیرماه در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با تبریک دستیابی صنایع کشور به توان ساخت موتورهای دیزلی و تأمین قطعات آن گفت: حوزه موتورهای دیزلی به عنوان یکی از مولفه های خود اتکایی و استقلال صنعتی کشورهاست، زیرا حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و نظامی و همچنین مصارف نیروگاهی تحت تأثیر توان ساخت موتورهای دیزلی است.
 
وی افزود: دستیابی به این صنعت، بسیار حائز اهمیت و استراتژیکی است و حدود ۱۵ کشور این توان را دارند که خوشبختانه متخصصان داخلی کشور ما با اتکاء به توان داخلی، خط تولید بومی برای تولید موتورهای دیزلی را ایجاد کردند.
 
رستگاری خاطرنشان کرد: در حوزه شناورهای نظامی اقدامات خوبی انجام شده و یکی از پروژه های بزرگ تا پایان سال رسماً رونمایی خواهد شد 
 
 
 


:: برچسب‌ها: امیر دریادار امیر رستگاری معاون صنایع دریایی وزارت  ,
:: بازدید از این مطلب : 67
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf

سیاست ضدمهاجرتی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، علیه پناهجویان کشورهای آمریکای لاتین این روزها در صدر اخبار جهان قرار دارد. اجرای این سیاست تا اندازه‌ای مورد انتقاد قرار گرفته که برخی کارشناسان، خروج اخیر آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را در راستای رهایی از این فشارها ارزیابی کرده‌اند.

 
 
 
از زمانی که دولت آمریکا سیاست ضدمهاجرتی جدید خود علیه پناهجویان را در مرز مکزیک به اجرا گذاشته است، هزاران کودک -از نوزاد چند ماهه گرفته تا نوجوانان ده پانزده ساله- از والدین خود جدا شده‌اند. ترامپ معتقد است که برای جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا، باید کودکان را از والدینشان جدا کرد و سپس والدین آنها را به جرم ورود غیرقانونی به خاک آمریکا محاکمه و زندانی کرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
http://javaninews.ir/%da%a9%d9 
 
 


:: برچسب‌ها: آمریکا , ترامپ , مهاجرین , کودک آزاری ,
:: بازدید از این مطلب : 81
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : rf
 رسانه‌های ترکیه از پیشروی نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق بسوی مرز ایران خبر می‌دهند. بر اساس این گزارش‌ها، همزمان با عملیات نیروهای مسلح ترکیه در منطقه «قندیل» در شمال عراق شماری از کماندوهای ارتش این کشور، کوه راهبردی موسوم به «شکیف» همجوار با مرز ایران را تحت کنترل خود در آوردند.
 
به گزارش وبگاه روزنامه وطن، نیروهای مسلح ترکیه در ادامه عملیات خود در شمال عراق تا کنون در نواحی هاکورک، آواشین و باسیان که منتهی به ارتفاعات قندیل می شود، 20 نقطه نظامی تشکیل داده اند و هم اکنون خود را برای تصرف نواحی مرتفع منطقه «هفتنین» آماده می کنند.
 
بینعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه، شب گذشته در یک نشست تلویزیونی گفت: نیروهای مسلح ترکیه با نفوذ به عمق 40 کیلومتری شمال عراق، حدود 400 کیلومتر مربع را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
 


:: برچسب‌ها:  ترکیه, عراق, خاورمیانه  ,
:: بازدید از این مطلب : 71
تاریخ انتشار : جمعه 1 تير 1397 | نظرات ()