امام جمعه ایرانشهر: خاطره حضور رهبری در ایرانشهر هیچگاه از ذهن مردم محو نمی‌شود
نوشته شده توسط : rf

امام جمعه ایرانشهر گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در زمان تبعید در ایرانشهر خاطره‌ای ماندگار را در ذهن و قلب مردم این شهرستان به یادگار گذاشته که همواره به آن افتخار می‌کنند.

 حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر در هشتمین همایش خورشید ولایت در ایرانشهر اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دوران تبعید در این شهرستان تهدید را به فرصت، تبعید را به ترغیب و اختلاف را به وحدت تبدیل کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سیل سال ۱۳۵۶ در ایرانشهر با تلاش شبانه روزی خود و توزیع مواد غذایی و آرد میان سیل زدگان در دل مردم جا گرفتند.

امام جمعه ایرانشهر گفت: مردم ایرانشهر هنوز خاطرات آن دوران را باز گو می‌کنند و اعلام می‌دارند که اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن دوران نمی‌بودند مردم از آن سیلاب جان سالم به در نمی‌بردند.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر نیز در این همایش گفت: حکمت، عفت، شجاعت و عدالت چهار اصل و پایه اسلام و حاکم اسلامی است که همه این‌ها در وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

مولوی عبدالصمد کریم زایی اظهار داشت: طبق دستورات خداوند متعال و پیامبر اکرم (ص) تبعیت از رهبر عادل و عدالتخواه واجب است و ما خود را مکلف می‌دانیم که از دستورات رهبر معظم انقلاب پیروی کنیم.

وی ادامه داد: تمام فکر رهبر معظم انقلاب خدمت به اسلام و مردم بدون هرگونه تبعیض است.

وی افزود: ایرانشهر به عنوان شهر میزبانان ولایت از وحدت و انسجام خوبی برخوردار است به طوری که در کشور الگوست.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بر توجه دولت به وضع معیشت مردم تاکید کرد و گفت: صنعت، تجارت و زراعت مبنای اقتصاد در هر منطقه است که متاسفانه این نقطه از ایران اسلامی از این نعمت محروم است و بسیاری از جوانان ما بیکار هستند.

 فرماندار شهرستان ایرانشهر نیز در این همایش اظهار داشت: پیام این همایش تجدید میثاق دوباره مردم این خطه از ایران اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نبی بخش داودی افزود: ایرانشهری‌ها دلداده رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و بر خود می‌بالند که شهروند شهر میزبانان ولایت هستند.

وی ادامه داد: ایرانشهر به عنوان مهد وحدت، تعامل و انسجام در کشور مطرح است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: رژیم ستم شاهی با تصور دور کردن رهبر معظم انقلاب اسلامی از کانون مبارزه ایشان را به این شهرستان تبعید کردند، اما حضور معظم له کانون مبارزه دیگری را در این منطقه ایجاد کرد.

محمد نعیم امینی فرد با بیان اینکه حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایرانشهر سبب شکل گیری هسته انقلابی دیگر در کشور شد، افزود: برای ما افتخار است که پدران ما به نحوی از معظم له استقبال و پذیرایی کردند که امروز مایه خرسندی و سربلندی ما شده است.

رهبر معظم انقلاب از ۲۸ آذر سال ۱۳۵۶ تا ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ به مدت ۲۳۷ روز از سوی رژیم ستم شاهی محمدرضا پهلوی به ایرانشهر تبعید و در این شهر سکونت داشتند به طوری که این مدت بخشی از تاریخ انقلاب به شمار می‌رود.

رهبر معظم انقلاب هیچگاه این ارتباط را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.

هشتمین همایش خورشید ولایت امروز با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و سنی، بزرگان طوایف و مردم ولایتمدار ایرانشهر در این شهرستان برگزار شد.

منبع : خبرنگاران جوان




:: برچسب‌ها: امام جمعه ایرانشهر خاطره حضور رهبری ایرانشهر ذهن مردم مولوی عبدالصمد کریم زایی رهبر عادل و عدالتخواه ,
:: بازدید از این مطلب : 23
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: