رزمایش بزرگ ولایت بهمن ماه در اقیانوس هند برگزار می شود.
نوشته شده توسط : rf

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر دریادارحبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزارشد، با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی به چرایی این نامگذاری اشاره کرد و گفت: درابتدای جنگ که دشمن گمان نمی کرد نیروی دریایی ما توانمندی قابل ذکری داشته باشد با حمایت امام (ره) و همت جوانان در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس یعنی در هفتم آذر سال 59 نیروی دریایی ارتش عملیات مرواید را انجام داد  که نتایج بسیار ارزشمندی داشت؛ از همین رو هفتم آذر به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه شکست نیروی دریایی عراق، انهدام دو پایانه نفتی این کشور، محاصره بنادر دریایی دشمن و همچنین افزایش روحیه رزمندگان جمهوری اسلامی ایران از جمله نتایج عملیات مروارید در سال 59 بود، تصریح کرد: در سال 59 عراقی ها در سه پایه زمین، دریا و هوا با ما وارد جنگ شدند که در شصت وهفتمین روز پایه دریایی آنها کاملا از بین رفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما در آن سالها مجبور بودیم تجهیزاتمان را به بندر امام ببریم و ازطرف دیگرصادرات کشور از طریق جزیره خارک صورت می گرفت، گفت: دشمن قصد داشت که پایانه نفتی مارا در خارک و همچنین مناطق مختلف بندر امام را از طریق هوایی منهدم کند که در آن نیروی دریایی ارتش با انجام 150 عملیات اسکورت کشتی های تجاری ونفتکش مانع از این اقدام دشمن شد واقتصاد کشور را سالم نگه داشت.

امیر سیاری با بیان اینکه اگر اسکورت آن 150 کشتی صورت نمی گرفت بار دیگر صادرات ما به کلی قطع می شد با بازآفرینی فیلم یتیم خانه ایران در آن سالها اشاره کرد و در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند برای مردم بگویید که یکی از نتایج عملیات های نیروی دریایی ارتش سالم نگه داشتن اقتصاد کشورو جلوگیری از آسیب رسیدن به آن بود.

وی با اشاره به تدبیر فرمانده معظم کل قوا درسال 86 که ماموریت ها و حوزه فعالیت نیروی دریایی باید گسترش پیدا کند، گفت: از همین رو ما از آن سال حضورمان را در دریاهای آزاد و در بحث برقراری امنیت درشمال اقیانوس هند بیشتر کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ما 44 ناوگروه رزمی – اطلاعاتی را تاکنون دریاهای آزاد فرستاده ایم؛ 5 ناوگروه صلح و دوستی را به مناطق مختلف حاشیه اقیانوس هند اعزام کرده ایم؛ امنیت را درشمال اقیانوس هند برقرار کردیم؛ با حضور مستمر خود در خلیج عدن امنیت را برای کشتی ها تامین کرده ایم؛ تا امروز 3 هزار و 844 فروند کشتی نفت کش و تجاری را در خلیج عدن اسکورت کرده ایم تا اقتصاد کشور سالم بماند.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به فعالیت های نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران گفت: امروز دهها هزار نفر از کارکنان نیروی دریایی به همراه خانواده هایشان درسواحل مکران مستقر شده اند و ما درآن منطقه درحال ساخت دو پایگاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز آموزش های دانشگاه های نظامی نیروی دریایی ارتش از استاندارد جهانی برخوردار است، عنوان کرد: تجهیزات نداجا قبل از انقلاب تماماَ توسط بیگانگان تامین می شد اما ما امروز برای تأمین تجهیزاتمان اعم از ناوشکن ها ، ناوهای موشک انداز، زیر دریایی ها ، سامانه های موشکی، سامانه های اژدر و موشک های مختلف هیچ نیازی به دیگران نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز جایگاه نیروی دریایی ارتش در میان نیروهای دریایی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای جایگاه بسیاری بالایی است، عنوان کرد: ما موفق شده ایم در مسیر غرب تا تنگه جبل الطارق، در مسیر شرق تا بندر ژان ژیانگ چین و درمسیر جنوب تا بندر دارالسلام تانزانیا به پیش برویم.

امیر سیاری در ادامه گفت: برای اولین بار ناوگروه 44 ما توانسته قاره آفریقا را دور بزند و وارد اقیانوس اطلس شود؛ این ناوگروه هم ا کنون در بندر دوربان افریقای جنوبی استقرار پیدا کرده است؛ امیدواریم در حرکت بعدی عرض اقیانوس اطلس را طی کنیم؛ زمانی سخنگوی پنتاگون گفته بود 9500 مایل فاصله ایران تا اقیانوس ا طلس می باشد و ایرانی ها نمی توانند خود را به آنجا برسانند، آنها باید بدانند دفعه بعد قطعا اقیانوس اطلس را دور خواهیم زد.

وی افزود: نیروی دریای ارتش برای اولین بار موفق شد بزرگترین ناو منطقه جنوب غرب آسیا به نام خارک را بعد از 35 سال تعمیرات اساسی کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه نیروی دریای ارتش طی سال 20 الی 25 رزمایش مختلف را انجام می دهد، عنوان کرد: در سال 95 تاکنون 15 رزمایش را انجام داده ایم و رزمایش بعدی ما نیز ظرف دوسه روزآینده در دسته رزمایش تخصصی زیردریایی ها انجام خواهد شد؛ در بهمن ماه امسال نیز رزمایش بزرگ ولایت 95 را در شمال اقیانوس هند به مرحله اجرا در می آوریم.

دریادار سیاری با بیان اینکه امروز شناورهای نیروی دریایی ارتش به پهبادهای دریاپایه مجهز هستند، عنوان کرد: ما توانسته ایم اژدرهای خود را بهینه و رادار سپردریا را شبکه ای کنیم.

وی در ادامه گفت: شبیه ساز طوفان را ساخته ایم که در محیط های استخرها با استفاده از مه، رعد و برق ، موج و طوفان شرایطی را شبیه به شرایط دریا ایجاد کند. این شبیه ساز را طی هفته آینده رونمایی می کنیم؛ شبیه ساز اتاق کنترل صدمات را نیز رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران میزبان ششمین همایش فرماندهان نیروی درییای کشورهای حاشیه اقیانوس هند در اولین ماه سال 2018 خواهد بود، گفت: در این همایش حدود 40 تیم از کشورهای مختلف جهان بویژه کشورهای حاشیه اقیانوس هند شرکت خواهند کرد.

امیر دریادار سیاری در پایان با اشاره به فعالیت های گسترده پایگاه دریایی خرمشهر جهت تسهیل سفر زوار کربلای معلی درایام اربعین حسینی گفت: ما علاوه برتامین امنیت خلیج فارس در مرز شلمچه نیز برای زوار اربعین حسینی بیمارستان صحرائی ایجاد کردیم.





:: برچسب‌ها: نیروی درییایی ارتش , رزمایش , اقیانوس هند ,
:: بازدید از این مطلب : 51
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: