پیشروی های تازه نیروهای عراقی در موصل
نوشته شده توسط : rf

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «رویترز» به نقل از مقامات وزارت کشور عراق گزارش داد که  نیروهای امنیتی عراق  در ادامه عملیات آزادسازی موصل پیشرفتهای تازه‌ای در مناطق گوناگون جنوب شرقی شهر موصل داشته‌اند.

یکی از فرمانده‌هان یگانهای واکنش سریع نیروهای عراق در گفتگو با «رویتز» اعلام کرد که نیروهای نظامی ما به سرعت در حال پیشروی هستند به طوری که در هر 5 یا 10 دقیقه نزدیک به 500 متر پیشروی دارند؛ هم اکنون نیز که من با شما گفتگو می کنم نیروهای ما در حال مبارزه و تیراندازی هستند.

این فرمانده عراقی همچنین افزود که نیروهای عراقی در نتیجه عقب نشینی تروریستهای داعش در حال حاضر به منطقه «انتصار» موصل وارد شده اند و هزاران سرباز پلیس فدرال نیز که دو هفته پیش در مناطق جنوبی موصل مستقر شده بودند در روزهای آینده به شهر موصل حرکت خواهند کرد.

براساس گزارش «رویترز» نیروهای ویژه ارتش عراق در حال حاضر یک چهارم شهر موصل را از کنترل داعش خارج کرده اند اما پیشروی آنها در داخل شهر به کندی پیش می رود.

«حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق پیش از این اعلام کرد که آزادسازی کامل شهر موصل و شکست داعش در مهمترین پایگاهش در عراق تا سه ماه دیگر طول خواهد کشید.

عملیات آزادسازی موصل از روز 17 اکتبر با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شده است.

این عملیات ائتلافی که حدود 100 هزار نیروی نظامی و شبه نظامی شامل نیروهای ارتش عراق، نیروهای امنیتی کُرد و همچنین نیروهای مردمی الحشد الشعبی در آن شرکت دارند، بزرگترین عملیات نظامی انجام شده در این کشور از زمان تجاوز نظامی آمریکا به عراق در سال 2003 به حساب می آید.





:: برچسب‌ها: ارتش عراق , آزاد سازی موصل , نیروهای مردمی عراق ,
:: بازدید از این مطلب : 47
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: