لطفا آب زیاد بنوشید؛ ولی نه در بطری های پلاستیکی
نوشته شده توسط : rf

وشیدن آب روزانه می تواند سلامتی شما را تضمین کند.

اما یک خطر در همین مسیر ممکن است شما را تهدید کند. نوشیدن آب درون بطری های پلاستیکی بسیار مضر است. مخصوصا بطری هایی که بیش از چهار هفته آب درون آنها مانده باشد.

ساختار بطری های پلاستیکی

بطری های آب که از جنس پلاستیک ساخته شده اند ترکیبی از پلی اتیلین ترفتالات می باشد. این ماده در مسیر تولید هنگامی  که حرارت داده شده است یک ماده  شیمیایی به نام آنتیموان تولید می کند. مادامی که آب درون بطری ها برای مدت طولانی می ماند، گرمای محیط می تواند سبب تحلیل این ماده خطرناک در آب شود.

به طور کلی پلی اتیلین ترفتالات از خطرناک ترین ماده های شیمیایی برای بشر محسوب می شود. ترکیبات این ماده با آب برای سلامتی انسانها به خصوص کودکان بسیار بسیار مضر است.

نگهداری از  آب

water bottle

ترکیب ساخت بطری های پلاستیکی همان طور که گفته شد برای سلامتی مضر و یکی از دلایل بروز سرطان محسوب می شود. مطالعات در این زمینه نشان داده بطری های پلاستیکی که بیش از چهار هفته در معرض گرما می باشند، در بدترین حالت شیمیایی هستند که می توانند به راحتی آب داخل بطری را با تجزیه و تحیلیلات شیمیایی  آلوده کنند.

در مناطقی که امکان کمبود آب هست، درون این بطری ها یا حتی گالن های پلاستیکی  آب برای مدت طولانی ذخیره می شود. حواستان باشد که نگهداری آب در این شرایط  می تواند آن را به یکی از سمی ترین و کشنده ترین مواد شیمیایی تبدیل کند. می توان گفت بهترین مصرف بطری های پلاستیکی صرفا جهت دارو یا شیر می باشد.

مصرف آب مانده درون بطری های پلاستیکی از پر ضررترین مایعات محسوب می شود.

نوشیدن این آب نه تنها به سلامتی شما کمکی نمی کند بلکه سبب بروز بدترین حالات در سیستم بدن شما خواهد شد.

 





:: برچسب‌ها: آب , بطری , پلاستیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 58
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: