اقتصاد با اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است.
نوشته شده توسط : rf
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در نشست تخصصی مبارزه با جرایم اقتصادی ویژه روسای اداره‌های مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور ضمن عرض تسلیت مجدد برای حادثه پلاسکو اظهار کرد: بسیار سپاسگزارم که این فرصت را فراهم کردید دقایقی را کنارتان باشم تا آنچه را به نظرم می‌رسد که در این نشست مفید واقع شود را به عرضتان برسانم.
 
وی ادامه داد: بارها عنوان کرده‌ام که نیروی انتظامی جز نهادهایی است که تنوع و ماموریت زیادی دارد و نیروی آگاهی در این میان با مشکلات جدی روبرو است؛ چراکه توقع و انتظار است همه مسایل حقوقی و انسانی در این زمینه رعایت شود و از طرفی با مجرمینی روبرو است که همیشه راست نمی‌گویند و جمع این دو بسیار مشکل است.
 
حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: همه شما می‌دانید یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی و همه انبیا (ع) و حضرت بقیه الله (عج) تحقق عدالت در جامعه است و در این راستا بدون مبارزه با فساد تحقق عدالت ممکن نیست و اصل مهم در نظام و اهداف انبیا تحقق عدالت است.
 
 وی گفت: در همه ادوار و کشورها اقتصاد مهم است؛ اما امروز مسئله اقتصاد کشور از جنبه‌های گوناگون حائز اهمیت است و یکی از مولفه‌های مهم امنیت در اقتصاد است.
 
حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با بیان اینکه اقتصاد با استقلال امنیت کشور و اعتماد و رضایتمندی مردم گره خورده است، تصریح کرد:  اگر ما نتوانیم استقلال اقتصادی پیدا کنیم ممکن است استقلال سیاسی و ارزی کشور به خطر بیفتد.
 
وی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم امنیت کشور و رضایت مردم را داشته باشیم باید اقتصاد پویا و فعال داشته باشیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با طرح این سوال که یکی از مولفه های مهم اقتصاد امنیت است و حال چه چیزی مخل امنیت است، گفت: هر وقت بحث از مبارزه با فساد شد یک عده‌ای صدایشان درآمده که مبارزه با فساد باعث می‌شود چرخ اقتصاد نچرخد. آیا واقعا اینگونه است یا برعکس؟
 
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد اقتصادی تضمین کننده اقتصاد سالم و امنیت اقتصادی است.
 
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آسیب شناسی در حوزه اقتصاد گفت: امروز همه ما می‌دانیم در بسیاری از مسایل اقتصادی در مواردی باید از دولت اجازه گرفت؛ مثلا در تاسیس کارخانه و جانمایی آن و محدودیت‌های محیط زیستی نیاز به اجازه دارد اگر این کارخانه نیاز به مواد اولیه داشته باشد که در داخل کشور وجود نداشته باشد باید اجازه واردات را بگیرد و اگر در این مرحله و گرفتن مجوز موانع قانونی وجود داشته باشد سد راه اقتصاد پویا از همین جا شروع می شود که برای گرفتن یک مجوز و موافقت اصولی  باید هفت خوان رستم را طی کند.



:: برچسب‌ها: اقتصاد , رضایتمندی , مردم , محسنی اژه‌ای ,
:: بازدید از این مطلب : 34
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: