مردم و امام خمینی دو رکن اصلی انقلاب بودند.
نوشته شده توسط : rf

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره نحوه وقوع انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با دو رکن اساسی رهبر و امت شکل گرفت و تا به امروز نیز در مسیر خود ادامه دارد.

وی افزود: رهبری امام خمینی (ره) و مردمی که متحد و مصمم بودند سبب شد تا انقلاب اسلامی درجهت مبارزه با رژیم شاهنشاهی در کشورمان پایه‌گذاری شود و در 22 بهمن سال 57 به نتیجه برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهضت انقلاب در عرض 15 سال و از سال 42 شروع شد تاکید کرد: دو رکن رهبری امام خمینی (ره) و وحدت ملت ایران سبب شد که نهضت انقلاب از سال 42 روز به روز جلوتر رفته و شکوفاتر شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: بعد از حوادث مختلفی مثل 19 دی در قم و 20 بهمن 56 در تبریز شاهد بودیم که دامنه جنایات شاه علیه مردم ایران بیشتر می شد و این درحالی بود که آگاهی مردم هم روز به روز درحال افزایش بود تا اینکه 12 بهمن سال 57 فرا رسید و امام خمینی (ره ) از تبعید به کشور آمدند و بعد از 10 روز اقامت در تهران این انقلاب در 22 بهمن 1357 به ثمر رسید.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: هم امام بزرگوار و هم ملت شریف ایران از جنایات و ظلم رژیم شاهنشاهی خسته شده بودند و دنبال آزادی بودند و با استبداد و استعمار مبارزه می‌کردند که به حمد خدا در این مسیر موفق شدند و توانستند در 22 بهمن 57 رژیم شاه را ساقط کنند و به سلطنت 2500 ساله پایان دهند.

وی با بیان اینکه دو رکن مردم و امام خمینی (ره) ارکان اساسی انقلاب بودند تصریح کرد: بنده در دوران انقلاب طلبه‌ای بودم که تحصیلاتم در قم تمام شده بود و به تهران عزیمت کرده بودم و در تهران هم در منطقه 6 فعالیت خود را در قالب ساماندهی راهپیمایی‌ها و شرکت در این امر انجام می‌دادم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دوران انقلاب با همفکرانی همچون شهید مطهری،‌ شهید بهشتی،‌ شهیدمفتح و آیت‌الله مهدوی کنی قدم‌هایی را برای انقلاب برداشتیم و بیانیه ‌ایی را که از امام پخش می‌شد نشر و توزیع می‌کردیم و در تهیه و تنظیم بیانیه‌های جامع روحانیت مبارز نیز نقش داشتیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: بالاخره قدم‌هایی از سوی شخصیت‌ها و افراد مختلف و ملت ایران در جریان انقلاب برداشته شد که ما هم در حد خودمان در وقوع انقلاب اقداماتی را انجام دادیم که امیدواریم که سبب خوشنودی و رضایت خداوند شده باشد.

آیت‌الله شبستری درباره نقش مقام معظم رهبری در وقوع انقلاب اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری از یاران صدیق امام در اول انقلاب بودند و تبعیدها و شکنجه‌های بسیاری را در جریان انقلاب متحمل شدند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری عضو شورای عالی انقلاب بودند تاکید کرد: ایشان از کسانی بودند که مسئولیت‌های متعددی را در دوران انقلاب برعهده داشتند و یکی از پشتیبانان اصلی امام خمینی(ره) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مقام معظم رهبری از سال 42 در شهرهای مختلف از جمله مشهد مشغول فعالیت‌های انقلابی بودند و نقش مهمی را در کنار امام و دیگر بزرگواران مثل آیت‌الله بهشتی، ‌آیت‌الله مطهری،‌شهید مفتح و آیت‌الله طالقانی در انقلاب ایفا کردند که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت.




:: برچسب‌ها: آیت ااه شبستری , انقلاب , امام , مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 39
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: