به مغز خود بیاموزید چگونه نگرانی ها را متوقف کند
نوشته شده توسط : rf

نگرانی های زیاد

روزانه افکار ما با اخبار و حوادثی روبه رو می شوند که پریشانی خاطر ما را ایجاد می کند. گاهی ما نمی توانیم در برابر این نگرانی ها تصمیمات درستی اتخاذ کنیم. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که اطرافیان و خانواده زیاد این جمله را به شما می گویند: « تو خیلی نگرانی»

در این جور مواقع استراحت نگرانی های شما را بیشتر کرده و احساس بدتری به شما دست خواهد داد. نگرانی زیاد همواره ذهنیت شما را به قدری درگیر می کند که کارهای روزانه شما مختل می شود. فراموش نکنید نگرانی های بیش از حد در مورد یک مسئله می تواند مسائل دیگر را از اهمیت بیاندازد. به این ترتیب شما ابعاد مختلف زندگی را از دست می دهید.

نوشتن نگرانی ها

اگر شما به خاطر یک نگرانی نمی توانید شب را آسوده بخوابید ، آن را یادداشت کنید. ممکن است که در رختخواب باشید که ناگهان به یاد بیاورید که قبض برق را پرداخت نکرده اید یا تولد دوستتان یک روز دیگر است. در صورتی که نگرانی هایی از این قبیل به ذهن شما رسید و مانع آرامش و خواب شما شد، لطفا رختخواب را ترک کنید. یک قلم و کاغذ یا یک دفتریادداشت کارهای روزانه اتان را بردارید و آنچه که شما را رنج می دهد را یادداشت کنید. اضافه کردن یک کار که شما را نگران می کند به لیست کارها می تواند شما را آرام کند.

مدیتیشن

افراد بسیاری هستند که به دلایل مختلف مراقبه می کنند. مدیتیشن به شما کمک می کند که با طبیعت بیشتر هماهنگ شوید. مراقبه ذهن شما را از تمام استرسها و اضطرابها رهایی می بخشد. نگرانی های و استرسها مانند یک زگیل هستند که به ذهن شما می چسبند و شما با مراقبه آنها را از افکار خود دور می اندازید.

طبق تحقیقات نشان داده شده است که مدیتیشن می تواند اضطراب و افسردگی را درمان کند.

ورزش

حتما شما هم شنیده اید که می گویند ورزش یک راه بسیار مناسب برای از بین بردن استرس است. ورزش یک اثر مثبت بر مغز شما دارد و آن به این صورت است که سروتونین مغز شما را افزایش می دهد. اثرات استرس که اکسیداتیو است توسط ورزش از بین می رود. حتما نیازی نیست که وزنه های سنگین بلند کنید. پیاده روی کنید، یا اینکه به شنا بروید، حتی دوچرخه سواری هم می تواند نگرانی شما متوقف کند.

نگرانی موضوعی است که شما درباره آن هیچ شناختی ندارید یا اینکه از وقوع آن می هراسید.

می توانید مسائلی که شما را اینچنین نگران می کند را انجام دهید تا خیالتان آسوده شود که نگرانی های شما زیاد هم بزرگ نیستند.

فراموش نکنید نگرانی به مغز شما آسیب می رساند.

حال این شما هستید که تصمیم می گیرد، نگران باشید یا راه حلی پیدا کنید؟!

 




:: برچسب‌ها: آرامش , مدیتیشن , افسردگی , اضطراب , نگرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: