قالیباف: انقلابی کسی است که برای مردم کار کند
نوشته شده توسط : rf
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ محمدباقر قالیباف دقایقی پیش در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر با تشریح دلیل حضور خود در عرضه انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید ابتدا انقلاب و انقلابی را تعریف کنیم و ببینیم که انقلاب چیست و انقلابی چه کسی است من خودم در شرایط امروز با توجه به نگاه‌های مقام معظم رهبری و خواست مردم بر این باورم که انقلاب یعنی مجموعه کارهایی که در چارچوب اسلام سیاسی امام (ره) برای خدمت به مردم اتفاق بیفتد .
 
وی افزود: ما در 12 فروردین 58 همین هدف را دنبال می‌کردیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند به فرد فرد جامعه خدمت کند  و آن‌ها را به رفاه مادی و سعادت اخروی برساند.
 
شهردار تهران در ادامه با بیان این که انقلابی کسی است که برای مردم کار انجام می‌دهد و کارآمدی دین را در اداره جامعه برای این مردم با اولویت مستضعفین و محرومین به پیش می‌برد تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید انقلابی‌ام اما از مردم جدا باشد چرا که انقلاب ما انقلاب مردمی و مستضعفین بود .
 
قالیباف با بیان این که اعتقاد دارم امروز افرادی در جامعه ما تافته جدا بافته هستند ادامه داد: این افراد قانون شکنی می‌کنند قانون را دور می‌زنند از رانت و امتیازهای ویژه استفاده می‌کنند که جزء توده‌های مردم محسوب نمی‌شوند و همان ویژه خواران هستند 
 
شهردار تهران با اشاره به این که انقلابی کسی است که دغدغه مردمی را که در فقر به سر می‌برند درک کند افزود: امروز در جامعه ما 10 میلیون نفر در فقر شدید و 25 میلیون نفر افراد کم درآمد هستند که یک فرد انقلابی باید به این موضوعات توجه کند و نمی‌تواند بگوید نداریم و نمی‌شود بلکه انقلابی می‌گوید داریم و می‌شود .
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان این که ما جوانان خلاقی داریم که با فناوری‌های نوین آشنا هستند افزود: اگر این استعدادها را مد نظر قرار دهیم و از آن‌ها استفاده کنیم انقلابی هستیم چرا که هدف اصلی خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی است .
 
قالیباف تأکید کرد: یک انقلابی باید روحیه مبارزه نیز داشته باشد اما مبارزه با رانت خوارها مفسدان و 4 درصدی‌ها .
 
وی با بیان سؤالی گفت: سؤال من از شما این است که حدود 25 میلیارد دلار در کشور قاچاق کالا صورت می‌گیرد  این‌ها را چه کسانی انجام می‌دهند جز افرادی که ضد انقلاب و زالو صفت هستند .
 
وی افزود: این افراد دست رنج کشاورزان و تولید کنندگان را به یغما می‌برند و بیشترین سود را از آن خود کرده و حداقل سود را به تولید کننده می‌دهند که اگر توفیق پیدا کنیم دولت مردم این موارد را در رأس امور و اولویت کاری آینده خود قرار خواهد داد.
 
وی با بیان این که قوه مجریه که می‌خواهد مسئولیت اداره کشور را بر عهده بگیرد و 80 میلیون جمعیت را در اختیار دارد مهم‌ترین بخش جامعه است خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات سیاسی که مردم با دولت فعلی دارند ضعف اداری و کارآمدی است به این معنا که کمتر کسی را می‌بینیم که رنج بیکاری را نکشیده باشد چه افراد تحصیل کرده چه غیر تحصیل کرده  چه ماهر و چه کسانی که مهارت ندارند هیچ کدام امنیت شغلی ندارند و هر لحظه ممکن است با مشکلی روبرو شده و از محل کار خود اخراج شوند .
 
قالیباف با بیان این که ضعف کارآمدی امروز در دولت مشهود است  تصریح کرد: در شرایطی که یک میلیون و 300 هزار نفر دیگر به جمع کسانی که می‌خواهند در کارها مشارکت کنند اضافه می‌شود این مشکل از دید دولت فعلی قابل حل نیست از این جهت این دولت را نه می‌توانیم انقلابی و نه کارآمد بنامیم.
 
وی تصریح کرد: ما در دولت می‌خواهیم تحول جدی در این عرصه به وجود آوریم و اگر این بحران‌ها حل نکنیم حتماً دچار بحران‌هایی همچون آسیب‌های اجتماعی خواهیم شد.
 
وی ادامه داد: در این تحول در گام اول 25 میلیون نفر را با سرعت بیشتر رسیدگی کرده و برای یک اشتغال پایدار و عمومی تلاش می‌کنیم و در دوره‌ای 4 ساله 5 میلیون شغل را با کمک مردم ایجاد خواهیم کرد.
 
شهردار تهران همچنین در خصوص طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: در سال 89 پرداخت یارانه‌ها آغاز شد البته بنا بود این کار به صورت هدفمند صورت گیرد و در حوزه تولید و آن‌هایی که به‌طور واقعی نیازمندند از این یارانه برخوردار شوند اما این طرح به طور ناقص اجرا شد.
 
وی خاطر نشان کرد: دریافتی برخی خانواده‌هایی که 45 هزار و 500 تومان بود در آن سال با این مبلغ امکان گذران زندگی داشتند اما با توجه به رشد 3 برابر تورم در این سال‌ها رقم یارانه باید افزایش یابد تا قدرت خرید مردم بالا رود از این رو آن‌ها اگر 150 هزار تومان یارانه دریافت کنند معادل با قدرت خرید آن سال می‌شود  البته کارانه نیز در همین راستا است و کسی که امروز کار می‌کند و به هر دلیلی بیکار می‌شود باید فکری برای او کرد .
 
قالیباف با اشاره به این که در همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته زمانی که مردم با مشکلی برخورد می‌کنند دولت از آن‌ها حمایت می‌کند افزود: معتقدیم در این شرایط به حاشیه رفتن کار درستی نیست، وظیفه همه مسئولانی است که میزان دارایی خود را به صورت شفاف اعلام کنند و ما فکر می‌کنیم مسئولان و وزرایی که اقدام به این کار نمی‌کنند حتماً خجالت می‌کشند اما بنده متعهد می‌شوم فراتر از این اقدام را انجام دهم و در دولت مردم هم خود هم وزرا هم مدیران ارشد میزان دارایی و ثروت خود را به اطلاع عمومی مردم و قوه قضاییه خواهیم رساند.
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که طبیعتاً دولت مردم برنامه مشخصی منطبق بر سند چشم انداز 20 ساله دارد گفت: متأسفانه این دولت نتوانسته برنامه مدونی به مجلس ارائه دهد و حتی زمانی که مجلس قانون بودجه را تصویب کرد دولت برنامه ششم را ابلاغ نکرد.
 
وی خاطر نشان کرد: برنامه مشخصی در زمینه چالش‌های امروز داریم بدون برنامه نمی‌شود حرکت کرد و مهم‌ترین نقطه قوت ما این است که ظرفیت بالای مردمی داریم که مردم را به عرصه‌های تصمیم گیری و مشارکت‌های معنادار وارد کنیم .
 
وی تصریح کرد: کاری که مردم می‌توانند انجام دهند دولت نباید انجام دهد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دولت آینده یک روز را نباید برای اشتغال تلف کند امروز 80 درصد شغل را مردم ایجاد می‌کنند اما دولت آن‌ها را از دایره تصمیم گیری خارج کرده است و این دولت نقطه قوت را تبدیل به نقطه ضعف کرده است .
 
وی با بیان این که با مدیریت 70 سال پیش نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم افزود: با همان 4 درصدی که مانع رشد و تولید هستند برخورد خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به سیاست خارجی دولت آینده خاطر نشان کرد: ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم صهیونیستی حتماً روابط خوبی را به خصوص در حوزه اقتصادی برقرار خواهیم کرد چرا که باید روابط را با کشورهای همسایه و اطراف که دارای بازار چهارصد میلیونی است تعریف کنیم .
 
قالیباف با اشاره به این که  اولویت ما در سیاست خارجی دولت حتماً همسایه‌ها و منطقه است خاطر نشان کرد: مزیت نسبی ما این منطقه است و امروز بیش از هر چیزی باید اقتصاد خود را تقویت کنیم و سهم خود را از منطقه بگیریم.
 
وی ادامه داد: اگر کشوری نتواند مولد و صادر کننده باشد مطمئناً به اهدافش نخواهد رسید از این رو اولویت ما صادرات است و باید بر اساس اهداف سند چشم انداز قدرت اقتصادی منطقه شویم به همین دلیل نباید کنسول گری‌ها و سفارتخانه‌های ما محل فروش کالای خارجی در ایران شوند بلکه این‌ها باید به فروش و افزایش صادرات کالای ایرانی کمک کنند .
 
وی همچنین در خصوص توافق هسته‌ای و آینده برجام در دولت خود تصریح کرد: برجام فعلی یک تعهدنامه است و هیچ دولتی حق ندارد بگوید برجام را قبول داریم یا نداریم همه ما آن را قبول داریم و به آن متعهدیم حتماً طرف مقابل نیز باید به آن متعهد باشد اما ما معتقدیم دولت مستقر نتوانست از ظرفیت‌های برجام استفاده کند و تعهدی که داشتند محقق نشد بلکه دولت مردم مکلف است خود را متعهد بداند اما آن تعهدات طرف مقابل که اجرا نشده باید پیگیری شود تا به حقمان برسیم.
 
قالیباف با بیان این که در زمان مذاکرات بحث‌های فنی و حقوقی ایجاد شد اما یکی از ضعف‌ها در حوزه مسائل بانکی و مالی بود که به درستی عمل نکردیم تصریح کرد: امروز نیز دولت ضعیف عمل می‌کند و اشکال دیگر واردات کالا از اروپا است آن‌ها این امتیاز را می‌برند و بیکاری را در کشور ما افزایش می‌دهند اما در حوزه اقتصادی، مالی و بانکی و برگشت پول دولت ضعیف عمل کرده و متعهدیم این مشکلات را برطرف کنیم. از این رو متعهد می‌شویم تحول بزرگ اقتصادی در کشور به وجود آوریم.
 



:: برچسب‌ها: قالیباف ، فقر ، انتخابات ، کاندیدا ,
:: بازدید از این مطلب : 32
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: