چالش کاندیداهای ریاست جمهوری بر سر «برجام""اموزش و پرورش" و قاچاق
نوشته شده توسط : rf

خبرگزاری میزان-گروه سیاسی: دومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید؛ در مناظره امروز ابتدا هر یک از نامزد‌ها به یک سؤال کلی جواب دادند و در مرحله دوم ۶ سؤال در سه حوزه سیاست داخلی، سیاست خارجی و مسائل فرهنگی از کاندیدا‌ها پرسیده  شد.

 مصطفی میرسلیم درآخرین وقت باقیمانده در دومین مناظره دربیاناتی خطاب به مردم اظهار کرد: اداره کشور میسر نمی‌شود مگر با مشارکت همه شما. مشارکتی که صرف نظر از وابستگی‌های طایفه‌ای و مذهبی باشد

اسحاق جهانگیری در جمع بندی صحبت‌های امروز خود در برنامه مناظره با بیان اینکه پروژه توسعه ایران را نباید ناکام بگذاریم، عنوان کرد: بیماری‌های مزمن با مسکن دوا نمی‌شود.
 

وی همچنین اظهار کرد: سخنان قالیباف درباره تولید برق از زباله و جلوگیری از شورایاری در دور اول مناظرات در هفته گذشته خلاف واقع بود

در بخش سوم مناظره امروز محمد باقر قالبیاف در جمع بندی اظهاراتش اظهار کرد: در دولت مردم بر این اعتقاد هستیم که شفافیت و هوشمندی را در دولت برقرار سازیم و سیستم های هوشمند را برای اصلاح ساختاری مد نظر قرار دهیم و شفافیت را بر اساس اصل هشتم قانون اساسی اعمال کنیم تا مردم به مدیران و مسئولان نظارت داشته باشند

سید مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت وی برای مدیریت فضای مجازی گفت: فضای مجازی در شرایط فعلی بیش از آنکه فرصت باشد تهدید محسوب می شود؛ دارندگان گوشی های هوشمند برای کسب اطلاعات جدید حرص و ولع فراوانی دارند.

سید مصطفی میر سلیم درپاسخ به سؤالی پیرامون همکاری قوا با یکدیگر اظهار کرد: اهمیت قوه مجریه بسیار زیاد است و با سایر قوا قابل قیاس نیست. قوه مجریه نباید قانون را معطل نگه دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع بندی سخنان امروز خود در برنامه مناظره گفت: نه بازگشت به گذشته ونه تحمل وضع موجود را می‌خواهیم بلکه تغییر به نفع مردم باید مدنظر باشد.مردم باید قضاوت کنند که وعده‌های دولت اجرایی شده است یا خیر.
 

وی افزود: امروز درسخنان کاندیداها رقیب هراسی موج می ‌زد؛ این رقابت اخلاقی نیست

در بخش دوم مناظره امروز حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به این سوال که برای ارتقای شان ومنزلت فرهنگیان ومعلمان وبهبود وضعیت معیشتی وعلمی آن‌ها چه برنامه‌ای دارید اظهار کرد: معلمان شغل ممتازی دارند که آینده سازان کشور ما را تقویت می‌کنند؛ شغل آن‌ها انبیایی است و باید محترم شمرده شود، اما احترام با بخشنامه حاصل نمی‌شود

حجت الاسلام  حسن روحانی در پاسخ به این سوال که با عنایت به ضرورت گسترش فرهنگ ساده زیستی در جامعه تا چه اندازه سطح زندگی اعضای کابینه‌تان در حد افراد معمولی خواهد بود، گفت: در مقام عمل با قوانین و آیین نامه‌ها بایستی شرایط ساده زیستی را فراهم کنیم.
 

وی ادامه داد: ساده زیستی با شعار و لباس ساده پوشیدن به وجود نمی‌آید.

ر بخش دوم مناظره امروز محمد باقر قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای تقویت بعد پرورشی نظام آموزشی کشور چیست؟ اظهارکرد: برای اجرای هر برنامه ای از جمله همین برنامه مورد اشاره که مبتنی بر یک چالش میان حوزه های دانشگاهی وحوزه های صنعتی وکارگاهی است قبل از هر چیز باید به رویکردها توجه کرد.

 

وی ادامه داد: در همین جلسه امروز مشخص شد که دوتفکر وجود دارد؛ یک تفکر معتقد است نداریم یعنی به منابع مادی و انسانی داخلی توجه ندارد وبیشتر به دنبال سرمایه گذاری خارجی است؛ البته ما هم به سرمایه گذاری خارجی اعتقاد داریم اما اساس کار را در داخل می دانیم

اسحاق جهانگیری دردومین بخش مناظره در پاسخ به این سوال که برنامه دولتتان دراستفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی برای اجرای گفتمان امام (ره) و حفظ ارزش‌های ایرانی- اسلامی چیست؟ اظهار کرد: فرهنگی ایرانی – اسلامی سهم مهمی دراقتدار ملی دارد. 
 

وی ادامه داد: با قدرت فرهنگی خیلی ازمسائل ومشکلات کشور را می‌توانیم حل کنیم و هم مسائل داخلی و هم مسائل بین المللی از این طریق قابل حل خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دومین برنامه مناظره انتخاباتی پیرامون مسئله فرهنگ وسبک زندگی جامعه اظهار کرد: مردم امروز احساس آزادی و آرامش بیشتری دارند؛ سبک زندگی از اخلاق و ایمان ما ظاهر می‌شود؛ اگر ما به انقلاب و اسلام و قدرتمان متکی باشیم مردم فریبی نمی‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: ما شش کاندیدا امروز برای تضارب برنامه ها اینجا هستیم و این حق مردم است که برنامه ها را بشنود برنامه های دیگری که حق مردم را ضایع کند، نمی پسندیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه شتاب علمی در چند سال اخیرکم شده است، اظهار کرد: برنامه های تحصیلی دانشگاه ها مطابق با نیاز کشور وجود ندارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: وقتی که می‌شنویم سرمایه صندوق فرهنگیان به یغما برده شده است، در صورتی که فرهنگی ۸ تا ۱۰ میلیبون سهم دارند. چگونه فرهنگی برای اداره زندگی معمولی‌اش مشکل دارد ولی عده‌ای بیایند و صندوق را خالی کنند؟
 
وی ادامه داد: آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر ۴ سال پاسخگوی این سوالات باشند، چرا یک میلیون دانشجوی کشور باید بیکار باشند؟، آقای روحانی پاسخ گوی چرایی وجود مشکلات علمی و فرهنگی کشور باشند نه پرداختن به حاشیه‌ها!

 

اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: توسعه علم کشور دو کانون اصلی دارد، یکی آموزش و پرورش که باید به مسائل آموزش و پرورشی به طور جدی رسیدگی کند، هم سند تحول آموزش و هم معیشت فرهنگیان و باید به این قشر توجه ویژه شود. در دولت یازدهم علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که داشتیم به این قشر به خوبی رسیدگی شد.
 
وی ادامه داد: معلمان امروز تأثیرگذارترین قشر جامعه ما هستند و ما توانستیم دریافتی حقوق این قشر را از متوسط یک میلیون به دو میلیون و 850 هزار تومان برسانیم. ولی باید اینجا اقرار کنم وضع معیشت فرهنگیان هنوز هم مناسب نیست.

 

محمد باقر قالیباف امروز جمعه در جریان دومین مناظره کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم به قید قرعه به عنوان نخستین نامزد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: طبق گفته سخنگوی قوه قضائیه در هفته گذشته یک محموله مشکوک چند پوشاک در یک ویلا که متعلق به یکی از وزرا بود پیدا شد؛ این پرونده ظرف دو روز رسیدگی شد سوال این است که در یک وزارتخانه که مسئولیت آموزش وپرورش را دارد چرا توسط راس آن واردات غیر ضروری حالا یا غیر قانونی یا قانونی انجام می‌گیرد.
 
وی گفت: این امر مرتبط با یک وزارتخانه صنعتی نیست بلکه مرتبط با وزارتخانه آموزش و پرورش است؛ خب واقعا آیا این امر باعث نگرانی مردم نمی‌شود که احساس کنند راس وزارتخانه آموزش و پرورش چنین حرکتی را انجام داده است؛ چگونه مردم و قشر فرهیخته و معلمان حق التدریسی به این اعتماد کنند.
 
قالیباف افزود: اگر ما می‌خواهیم برای رفع مشکل بیکاری ۵ میلیون شغل ایجاد کنیم و بتوانیم یارانه طبقه محروم را تقویت کنیم نیازمند یک اصلاح در نظام پولی، مالی و گمرکی هستیم.
 

وی تصریح کرد: نمونه فوق الذکر تن‌ها یک نمونه بود که در هفته گذشته اتفاق افتاد ما حتما روز‌ها و ماه‌ها وسالهای متوالی همیشه از این اتفاقات داریم واز این مشکلات ایجاد می‌شود

مصطفی میرسلیم گفت: در کشورما در شرایط بحران رکود تورمی جز با تقویت پژوهش نمی توان 50 طرح پژوهشی چیده شده بود و طرح هواپیمای ملی یکی از آنها بود و متاسفانه در دولت یازدهم همه اینها تعطیل شد؛ آنوقت جشن می گیریم برای ورود هواپیما. ورود هواپیما می شود کار برای جوانان کشورهای دیگر!
 
وی ادامه داد: ما می توانستیم 10 الی 20 درصد قطعات این هواپیما را خودمان تولید کنیم.

 

 

 




:: برچسب‌ها: سیاسی ، مناظره ، مناظره انتخاباتی ، انتخابات 96 ، انتخابات ریاست جمهوری 96 ، رئیس جمهور بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
تاریخ انتشار : شنبه 16 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: