تأکید وزرای دفاع ایران و روسیه؛ استمرار هماهنگی ها در مبارزه عليه خشونت، تروریسم و افراطی گ
نوشته شده توسط : rf

امير سرتيپ امير حاتمي و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری های دفاعي دو کشور را مورد تبادل نظر قرار دادند.

 
امير سرتيپ امير حاتمي وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه در گفتگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط و همکاری های دفاعي دو کشور، تحولات منطقه ای ،بین المللی و مبارزه با تروريسم را مورد تبادل نظر قرار دادند.
به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع؛ امير حاتمي در اين گفتگوي تلفني با بيان اينكه توسعه    همكاري هاي دفاعي في ما بين جايگاه ويژه اي در ديپلماسي دفاعي جمهوري اسلامي ايران دارد گفت : بالا بردن قدرت و توان دفاعي دو كشور جهت تحكيم امنيت و آرامش در محيط پيراموني، منطقه اي و بين المللي از اولويت هاي مهم همكاري هاي تهران-مسكو به شمار مي رود.
وزير دفاع با اشاره به اينكه عدم پايبندي دولت آمريكا به برجام ، جهان را به سوي نا امني سوق مي دهد اظهار داشت:عصبانيت و تشديد فشارهاي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران ناشي از همكاري هاي دو كشور در مبارزه با تروريسم بين المللي به ويژه در كشور سوريه است كه طرح هاي مختلف و خطرناك آمريكا را متوقف ساخته اند.
امير سرتيپ حاتمي همچنين با تشكر از مواضع و حمايت دولت روسيه از نقش سپاه پاسداران در مبارزه با تروريسم گفت : سپاه بازوي قدرتمند جمهوري اسلامي ايران ، دولت ها و ملت هاي منطقه در مبارزه با تروريسم است و هيچ عاملي قادر نيست سپاه را از اين مسئوليت بازدارد.
در اين گفتگوي تلفني وزير دفاع روسيه با تبريك انتصاب امير حاتمي به عنوان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران بر مبارزه جدي با تروريسم بين المللي و منطقه اي تأكيد و خواستار استمرار همكاري هاي دو كشور شد.
ارتشبد سرگئی شایگو به حمايت قاطع جمهوري فدراسيون روسيه از برجام اشاره كرد و اظهار داشت: پايبندي دولت ايران به توافق  هسته اي مورد تائيد دولت روسيه بوده وضرورتي به لغو و خروج ديگران از برجام ديده نمي شود.
 




:: برچسب‌ها: ایران , روسیه , وزیران دفاع ,
:: بازدید از این مطلب : 36
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: